Pages

Total Pageviews

Thursday 4 July 2013

UMRAH 2013

SALAM SEJAHTERA

RINDUKU...

      Salam Alaik...sebelum saya meneruskan coretan ini, terlebih dahulu saya ingin memohon kemaafan andainya coretan saya nanti tidak enak untuk dibaca. Sebelum ini saya hanya membaca coretan 'bloggers' lain terutama sebelum saya berangkat ke Tanah Suci menunaikan umrah. Blogs yang saya baca sangat memberi manfaat kepada saya. Pengalaman2 penulis di Tanah Suci seolah-olah menjadi guru dan gambaran awal kepada saya sebelum saya menjejakkan kaki ke Tanah Suci. Selain kursus yang saya hadiri, perkongsian penulis2 blog memudahkan saya membuat persediaan awal sebelum berangkat ke sana. Terima kasih kepada bloggers yang sudi berkongsi cerita dan pengalaman sebagai panduan kepada kami.

      Setelah pulang ke Tanah Air, selepas menunaikan Umrah, saya sangat merindui suasana beribadah ketika berada di sana. Setiap hari saya menatap gambar-gambar yang saya ambil ketika di sana. Setiap detik yang berlaku di sana segar dalam ingatan saya. Disebabkan kerinduan saya itulah telah mendorong saya untuk menulis segala pengalaman pahit manis saya untuk dikongsikan bersama. Sebelum kenangan saya di sana semakin pudar lebih baiklah saya memindahkannya dalam bentuk penulisan. Tujuan saya, jika suatu masa nanti saya ingin mengingati kembali kenangan itu, saya boleh membaca semula coretan saya ini. 

          Selain itu, tujuan penulisan saya ini juga untuk dijadikan panduan dan iktibar kepada pembaca. Semoga cerita-cerita yang dipaparkan ini akan memberi manafaat kepada semua. Bukanlah niat saya untuk menunjuk atau bersikap riak...tidak sekali-kali. Terpulanglah kepada pembaca untuk menilainya. 

         Sebelum ini saya tidak mempunyai halaman blog saya sendiri, Saya hanya berkongsi blog dengan suami saya. Setelah menulis beberapa siri pengalaman di Tanah Suci, barulah saya terfikir untuk mempunyai blog saya sendiri. Jesteru itu, terciptalah blog saya ini... Saya akan menyambung cerita seterusnya di dalam blog saya sendiri. Kepada yang belum membaca coretan saya sebelum ini, kunjungilah blog suami saya di alamat:
http://qzalirompin.blogspot.com/2013/06/umrah-suatu-ibadah-bukan-suka-suka-atau.html

          In Sya Allah....ikutilah kisah saya selanjutnya selepas ini di blog saya sendiri. Tunggu....  




No comments:

Post a Comment