Pages

Total Pageviews

Thursday 12 December 2013

ANNUAL DINNER

MALAM SEKALUNG BUDI SEINDAH KENANGAN

RBR 1 NOV 2013

ASSALAM...

           Malam Sekalung Budi Seindah Kenangan...begitu indah nama yg diberi kepada majlis makan malam anjuran SEKOP tempat hubby bertugas juga sekolah lama tempat aku pernah bertugas selama 17 tahun. Malam ini memang sangat aku nantikan kerana ingin melepaskan rindu akan rakan-rakan lama. Walaupun sudah 4 tahun bertukar ke sekolah lain, namun kenangan 17 tahun di SEKOP tetap segar dalam ingatan bak kata pepatah, "tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bermain." SEKOP banyak meninggalkan kenangan pahit dan manis buatku. SEKOP juga banyak mengajar aku untuk menjadi seorang pendidik  yang berdedikasi. SEKOP jugalah yang menemukan pasangan hidupku yang telah ditentukan Allah buatku. Walaupun masa itu hubby tidak bertugas di SEKOP tapi dia kerap datang atas pebagai urusan. Dari situlah kami bertemu dan akhirnya kami disatukan atas nama jodoh yang telah ditetapkan oleh Allah Yang Maha Esa. Alhamdulillah...syukur kepadamu Ya Alla, kerana menemukan aku dan dia...

                Terlalu banyak kenangan ku di SEKOP. Kalau nak cerita memang tak pernah habis. Setiap tahun saat-saat begini memang aku nantikan. Walaupun semakin ramai ahli baharu di SEKOP, tapi mereka tetap mesra bersama rakan-rakan lama ku. Malam ini aku rasa seperti berada dalam sebuah keluarga besar. Semuanya datang bersama ahli keluarga masing-masing. Pertemuan begini hanya berlaku sekali dalam setahun. Malam seperti inilah juga kami berpeluang untuk berkenal mesra dengan ahli keluarga yang hadir. Pelbagai acara diadakan selain acara utama makan-makan. Malam ini juga meraikan pertukaran guru besar SEKOP ke sekolah lain. SEKOP akan menerima guru besar baharu tidak lama lagi. Semoga beliau lebih cemerlang di sekolah baharu..In sya Allah.

 

No comments:

Post a Comment